Kurser i Mariagerfjord

Tilmelding til Conventuskurser for Mariagerfjord kommune

Er du nysgerrig på hvad Conventus kan tilbyde jeres forening?

Så tilmeld dig kurser her!

Kursusbeskrivelser

Vi gennemgår Conventus med specifikt fokus på landsbyforeninger og forsamlingshuse.

  • Hvilke funktionaliteter tilbyder Conventus?
    • Regnskab
    • Kontingentopkrævning – muligheder
    • Lokalebooking
  • Hvad koster det jer at bruge Conventus?
  • Hvad kræver det for at komme i gang?
  • Hvad kræver det af jeres hjemmeside?
  • Kommunal snitflade
    • Opdatering af bestyrelse
      • Rolletildeling
    • Opdatering af stamdata

Målgruppe
Kurset henvender sig til kursister, som ønsker at komme godt i gang med deres Conventusopsætning.

Selve kurset
Vi gennemgår den grundlæggende opsætning, så I selv kan:

  • Oprette hold
  • Lave tilmelding med og uden betaling
  • Få styr på basisopsætning af Finansdelen – kontoplan, basiskonti mm.
  • Koble Conventus sammen med hjemmesiden

Efter kurset
Vi laver en times online opfølgning med din forening, hvor vi gennemgår jeres opsætning og spørgsmål.
Vi kommer med tips og tricks i Conventus, så jeres hverdag bliver så nem som mulig

Målgruppe
Til den erfarne Conventus forening, som har styr på basis i hverdagen – f.eks. regnskab, kontingentopkrævning, holdtilmelding samt hjemmesidekobling.

Selve kurset

Vi gennemgår:

  • Medlemsindberetning via Conventus til DIF/DGI (CFR)
  • Kalenderen i Conventus
    • Billetsalg
  • Booking af lokaler
    • Booking af jeres foreningslokale
  • Automatisk kontingentopkrævning
    • Fordele og ulemper
  • Gode råd ift. hjemmesiden – hvad kan komme automatisk fra Conventus, som sparer jer vedligeholdelsestid

Efter kurset
Vi laver en times online opfølgning med din forening, hvor vi i ro og mag kan gennemgå jeres overvejelser og spørgsmål ift. Conventus.

Målgruppe
Kurset henvender sig til kursister, som ønsker viden om Finansmodulet i Conventus.
Finansmodulet byder på element som regnskab, bogførsel, kontoplan og faste konti.
Kurset er både for erfarne og nye kasserer.

Selve kurset
Vi gennemgår:

  • Basisopsætning af Finansdelen
  • Grundopsætningen af finans og hvad disse kan bruges til
  • Bogføringsmodulet
  • De fire forskellige former for kontingentbetalinger
  • Posteringsoversigter og saldi
  • Sammenhæng til medlemskartotek
  • Sammenhæng til hjemmesiden

Efter kurset
Vi laver en times online opfølgning med din forening, hvor vi gennemgår jeres opsætning og spørgsmål.
Vi kommer med forslag til jeres arbejdsgange i Conventus, så det bliver så nemt som muligt at vedligeholde.

Tilmelding

I tilmelder jer én gang.

Den primære kontaktperson opretter sig selv først og angiver foreningens navn.

Efterfølgende tilmelder den primære kontaktperson de øvrige deltagere fra foreningen med navn og e-mail.
Foreningen kan tilmelde i alt 5 personer.

Det er gratis for jer at tilmelde jer.

Se beskrivelser af kursusinstruktører og kursusopfølgningen nedenfor.

Book kursusopfølgning

Her booker I den opfølgende kursustime.

Se mere om kursusopfølgningen nederst på siden.

Den individuelle rådgivning består af:

  • Rådgivningssamtale (30 min.)
  • Rapport med anbefalinger til jeres forening

Sådan booker du:

  1. Log ind med den e-mail, du registrerede ved kursustilmeldingen.
    1. Koden blev tilsendt din mail ved tilmeldingen
  2. OBS! Tryk glemt adgangskode, hvis du ikke kan finde den tilsendte kode.
  3. Når du er logget ind, trykker du på Book.

Rammer for kurserne

Kursusinstruktørerne er Sebastian eller Julie fra SJ-Hjælp.

SJ-Hjælp er en konsulentvirksomhed, som hjælper foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.

Vi ejer www.conventuskurser.dk og er den største udbyder af online Conventuskurser i Danmark.

Vi har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016.

Vi har rådgivet over 250 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.

Vil du høre mere om os eller har du spørgsmål, så kontakt os på:

Når man deltager på et kursus, får man ofte mange gode input og ideer. Ofte er udfordringen at få bragt inspirationen og ideerne i spil, når man kommer hjem.

Derfor tilbyder vi 1 times foreningsindividuel opfølgning efter hvert kursus.

Her afvikles en telefonsamtale med den foreningsansvarlig (30 min.) om foreningens ønsker, hverdag og udfordringer i Conventus samt udbytte fra kurset.

Efterfølgende udarbejdes en anbefalingsrapport, som tager udgangspunkt i kursets indhold samt telefonsamtalen med den frivillige.
Rapporten indeholder anbefalinger til, hvad I kan arbejde videre med for at få en nemmere hverdag i Conventus.