Kurser for foreninger

Tilmelding til Conventuskurser for foreninger i Fredericia kommune

Er du nysgerrig på hvad Conventus kan tilbyde jeres forening?

Så tilmeld dig kurser her!

Kursusbeskrivelser

Målgruppe

Kurset henvender sig til kursister, som ønsker at få viden om Conventus og systemets mange muligheder.

Selve kurset

Vi gennemgår:

  • Hvilke funktioner tilbyder Conventus?
  • Hvad er jeres udgift ved at bruge Conventus?
  • Hvad kræver det for at komme i gang?
  • Hvad kræver det af jeres hjemmeside?

Udover ovenstående gennemgås også snitfladen til din kommune og deres krav til, hvad I skal bruge Conventus til.
Det betyder, at vi gennemgår de forskellige typer blanketter, digitale underskrifter, oprettelse af bestyrelsen, registrering af roller for de frivillige samt stamdata på foreningen i Conventus.

Målgruppe
Kurset henvender sig til kursister, som ønsker viden om Finansmodulet i Conventus.
Finansmodulet byder på element som regnskab, bogførsel, kontoplan og faste konti.
Kurset er både for erfarne og nye kasserer.

Selve kurset
Vi gennemgår:

  • Basisopsætning af Finansdelen
  • Grundopsætningen af finans og hvad disse kan bruges til
  • Bogføringsmodulet
  • De fire forskellige former for kontingentbetalinger
  • Posteringsoversigter og saldi
  • Sammenhæng til medlemskartotek
  • Sammenhæng til hjemmesiden

Efter kurset
Vi laver en times online opfølgning med din forening, hvor vi gennemgår jeres opsætning og spørgsmål.
Vi kommer med forslag til jeres arbejdsgange i Conventus, så det bliver så nemt som muligt at vedligeholde.

Tilmelding

I tilmelder jer én gang.

Den primære kontaktperson opretter sig selv først og angiver foreningens navn.

Efterfølgende tilmelder den primære kontaktperson de øvrige deltagere fra foreningen med navn og e-mail.
Foreningen kan tilmelde i alt 5 personer.

Det er gratis for jer at tilmelde jer.

Se beskrivelser af kursusinstruktører og kursusopfølgningen nedenfor.

Book kursusopfølgning

Her booker I den opfølgende kursustime.

Se mere om kursusopfølgningen nederst på siden.

Den individuelle rådgivning består af:

  • Rådgivningssamtale (30 min.)
  • Rapport med anbefalinger til jeres forening

Sådan booker du:

  1. Log ind med den e-mail, du registrerede ved kursustilmeldingen.
    1. Koden blev tilsendt din mail ved tilmeldingen
  2. OBS! Tryk glemt adgangskode, hvis du ikke kan finde den tilsendte kode.
  3. Når du er logget ind, trykker du på Book.

Rammer for kurserne

Kursusinstruktørerne er Sebastian eller Julie fra SJ-Hjælp.

SJ-Hjælp er en konsulentvirksomhed, som hjælper foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.

Vi ejer www.conventuskurser.dk og er den største udbyder af online Conventuskurser i Danmark.

Vi har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016.

Vi har rådgivet over 250 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.

Vil du høre mere om os eller har du spørgsmål, så kontakt os på:

Når man deltager på et kursus, får man ofte mange gode input og ideer. Ofte er udfordringen at få bragt inspirationen og ideerne i spil, når man kommer hjem.

Derfor tilbyder vi 1 times foreningsindividuel opfølgning efter hvert kursus.

Her afvikles en telefonsamtale med den foreningsansvarlig (30 min.) om foreningens ønsker, hverdag og udfordringer i Conventus samt udbytte fra kurset.

Efterfølgende udarbejdes en anbefalingsrapport, som tager udgangspunkt i kursets indhold samt telefonsamtalen med den frivillige.
Rapporten indeholder anbefalinger til, hvad I kan arbejde videre med for at få en nemmere hverdag i Conventus.