Kurser i Brønderslev
Tilmelding til Conventuskurser for idræts-, spejder og idébetonede foreninger i Brønderslev kommune
Er du nysgerrig på hvad Conventus kan tilbyde jeres forening?
Så tilmeld dig kurser her!
Kursusbeskrivelser
Målgruppe
Kurset henvender sig til kursister, som ønsker viden om, hvordan foreningens nuværende kontoplan tilpasses Brønderslev kommunes nye tilskudsmodel.
Kurset er både for erfarne og nye kasserer.
Kursusbeskrivelse
Er Conventus et nyt regnskabsprogram for dig, så lær hvad Conventus kan.
Vi gennemgår:
- Hvordan opsætningen og indstillingerne skal ændres i kontoplanen
- Generelle kontingentkontis indstillinger ud fra ændringerne i kontoplanen
- Afdeling eller gruppevist
- Varekartotek
Udover ovenstående gennemgås også snitfladen til din kommune og deres krav til, hvad I skal bruge Conventus til.
Det betyder, at vi gennemgår oprettelse af bestyrelsen, registrering af roller for de frivillige, stamdata på foreningen i Conventus og de forskellige typer blanketter og hvem I skal kontakte i kommunen.
Målgruppe
Kurset henvender sig til kursister, som ønsker at få bygget en ny kontoplan op.
Kurset ydes 2 gange – første dato er for nye / letøvede brugere i Conventus. Anden dato er for de erfarne brugere.
Kursusbeskrivelse
Lovgivningen gør, at der ikke må slettes konti fra en kontoplan i et regnskabsprogram, når der har været bogført på pågældende konto.
Flere foreninger, som har brugt Conventus i længere tid, ønsker at nulstille deres kontoplan.
Det er muligt, men kræver overblik og teknisk snilde.
Der forskellige trin i forhold til at skulle nulstille foreningens kontoplan.
Se beskrivelse af arbejdsgange i forbindelse med den nye kontoplan.
- Fase 1 – før import af ny kontoplan begyndes
- Oprettelse af nyt regnskab
- Overførsel af gammelt regnskab og kontoplan
- Arbejde omkring bogføringsjournalen
- Fase 2 – klargøring af import af ny kontoplan
- Lukning af betaling via hjemmesiden
- Kontakt til Conventus support for sletning af gammelt indhold
- Fase 3 – import af ny kontoplan og opsætning af nyt regnskab og faste konti
- Import af ny kontoplan samt bogføringsjournal
- Grundlæggende indstillinger i Finans skal tilpasses nyt regnskab og kontoplan
- Åbning for online betaling
Udover ovenstående gennemgås også snitfladen til din kommune og deres krav til, hvad I skal bruge Conventus til.
Det betyder, at vi gennemgår oprettelse af bestyrelsen, registrering af roller for de frivillige, stamdata på foreningen i Conventus og de forskellige typer blanketter og hvem I skal kontakte i kommunen.
Om kursusinstruktørerne SJ-Hjælp
SJ-Hjælp står for Sebastian og Julie – Hjælp.
Vi er en selvstændig konsulentvirksomhed, som, siden 2016, har hjulpet foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.
Vi samarbejder med kommuner og DGI med en målsætning om, at forbedre foreningslederens arbejdsvilkår og minimere lederens arbejdsbyrde gennem digitalisering og bæredygtig foreningsdrift.
SJ-Hjælp har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016 og har siden da rådgivet over 350 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.
Vi ejer www.conventuskurser.dk og er den største udbyder af online Conventuskurser i Danmark.
Vi er underviserne på de nationale online Conventuskurser, som udbydes af DGI.
Tilmelding
Kurserne er for idræts-, spejder og idébetonede foreninger i Brønderslev kommune.
I tilmelder jer én gang.
Den primære kontaktperson opretter sig selv først og angiver foreningens navn.
Efterfølgende tilmelder den primære kontaktperson de øvrige deltagere fra foreningen med navn og e-mail.
Foreningen kan tilmelde i alt 5 personer.
Det er gratis for jer at tilmelde jer.
Se beskrivelser af kursusinstruktører og kursusopfølgningen nedenfor.
Tilkøb - opsætning af ny kontoplan
Din forening har mulighed for at tilkøbe hjælp til opsætning af den nye kontoplan.
Processen indeholder følgende faser:
- Fase 1 – før import af ny kontoplan begyndes
- Oprettelse af nyt regnskab
- Overførsel af gammelt regnskab og kontoplan
- Arbejde omkring bogføringsjournalen
- Fase 2 – klargøring af import af ny kontoplan
- Lukning af betaling via hjemmesiden
- Kontakt til Conventus support for sletning af gammelt indhold
- Fase 3 – import af ny kontoplan og opsætning af nyt regnskab og faste konti
- Import af ny kontoplan samt bogføringsjournal
- Grundlæggende indstillinger i Finans skal tilpasses nyt regnskab og kontoplan
- Åbning for online betaling
Implementering af ny kontoplan – SJ-Hjælp
SJ-Hjælp kan hjælpe med rådgivning i processen og lave den tekniske opsætning i Conventus, så aflaster I som frivillige for arbejdsbyrden.
Tilbuddet indeholder:
- Planlægningsmøde online med kassereren og øvrige frivillige, hvor den nye kontoplans opbygning gennemgås
- SJ-Hjælp laver alle tekniske indstillinger/opsætninger i forbindelse med den nye kontoplan i Conventus
- Oprettelse af nyt regnskab
- Overførsel af gammelt regnskab og kontoplan
- Arbejde omkring bogføringsjournalen
- Lukning af betaling via hjemmesiden
- SJ-Hjælp kontakter Conventus support for sletning af gammelt indhold
- Import af den nye kontoplan samt bogføringsjournal
- Grundlæggende indstillinger i Finans skal tilpasses nyt regnskab og kontoplan
- Åbning for online betaling
- Test af betalinger og opsætning
- Overdragelsesmøde online med kassereren og øvrige frivillige
- Her gennemgås den nye opsætning / opbygning i Conventus
Priser fra 3.500 kr. + moms
Kommunen yder 75% tilskud til implementeringen, så foreningens egenbetaling lyder på 25% af prisen inkl. moms.
Rammer for kurserne
Kursusinstruktørerne er Sebastian eller Julie fra SJ-Hjælp.
SJ-Hjælp er en konsulentvirksomhed, som hjælper foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.
Vi ejer www.conventuskurser.dk og er den største udbyder af online Conventuskurser i Danmark.
Vi har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016.
Vi har rådgivet over 250 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.
- Hjemmeside: www.sjhjaelp.dk
- Mail: kursus@sjhjaelp.dk
Når man deltager på et kursus, får man ofte mange gode input og ideer. Ofte er udfordringen at få bragt inspirationen og ideerne i spil, når man kommer hjem.
Derfor tilbyder vi 1 times foreningsindividuel opfølgning efter hvert kursus.
Her afvikles en telefonsamtale med den foreningsansvarlig (30 min.) om foreningens ønsker, hverdag og udfordringer i Conventus samt udbytte fra kurset.
Efterfølgende udarbejdes en anbefalingsrapport, som tager udgangspunkt i kursets indhold samt telefonsamtalen med den frivillige.
Rapporten indeholder anbefalinger til, hvad I kan arbejde videre med for at få en nemmere hverdag i Conventus.
Kommunen giver 75% tilskud til opfølgningen.
Det betyder, at jeres egen betaling lyder på 200 kr. inkl. moms.